به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یزد سالروز شهادت متفکر و استاد حوزه و دانشگاه معلمی بزرگ و فرزانه استاد شهید مطهری و روز معلم در تالار فرهنگیان یزد گرامی داشته شد.

 این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین حرزاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد ، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس ارشد وزارت امور خارجه، روسا ، مسئولین واحدهای دانشگاهی و جمع زیادی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حرزاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزددر سخنرانی خود در مراسم بزرگدشت هفته معلم ضمن تبریک این روز و قدردانی از شرکت و حضور اساتید دانشگاه در مراسم و برنامه های فرهنگی نهاد به تبیین جایگاه ، منزلت و نقش بی بدیل معلم پرداخت و هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل و قدردانی از اساتید دانشگاه بعنوان یک وظیفه در قبال زحمات و تلاش آنان عنوان کرد.

وی افزود : رسالت راستین معلم ، رسالت پاک انبیاست ، معلم جز انسان سازی و کمال بخشیدن هدفی نداردو تجلیل از معلم ، سپاس از انسانی است که غایت آفرینش را تأمین میکند و سلامت امانت هایی که بدستش سپرده اند را تضمین می کند.

حجت الاسلام حرزاده در پایان سخنرانی به تبیین و تفسیر پیرامون بعضی از برنامه های نهاد نمایندگی رهبری ویژه اساتید دانشگاه توضیحاتی را ارائه نمود.

همچنین در ادامه این مراسم دکتر قدیری ضمن قدرشناسی و ارج نهادن به مقام ، ارزش و شان ارزشمند معلم در سخنرانی خود گفت : دانشگاهها به عنوان مراکز تولید علم و فناوری در کشور می توانند پشتوانه علمی و فکری مناسبی در تولید ملی باشند وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی ، حمایت از وسرمایه ایرانی با استفاده از دانش و تقویت برنامه های علمی و پژوهشی در دانشگاه ها را زمینه تحقق تولید ملی،شکوفایی اقتصادی و دستیابی به استقلال صنعتی عنوان کرد

وی در ادامه به فرهنگ سازی و تبیین این اندیشه و به مقایسه فرهنگ در تولید مصرف کالای داخلی با فرهنگ در کالای خارجی و مقایسه فرهنگ آنها در مباحث اقتصادی پرداخت.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از تعدادی اساتید واحدهای دانشگاهی استان از سوی نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه آزاداسلامی یزد به عنوان فعال فرهنگی و استاد نمونه از آنها با اهدای جوایز تجلیل به عمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا